HABERLER

BAYANLARDA BUNLAR ARTTI

K’ADINLARDA BU Ş’İKAYETLER A/RTTI . Norveçli ka/dınlar, Türkiye’de de yapılan B/ion/tech/Pf/izer Ko/vid-19 a/şısının yan e/tkilerini so/syal m/edyadan anlattı.


Birçok kadın, aşı olduktan sonra gö/ğüslerinde büyüme olduğunu ifade etti. Konuyla ilgili konuşan bir doktor ise a/şı yapılınca geçici bir süre için lenf düğümlerinde büyüme yaşanabildiğini, bu yüzden gö/ğüsler büyümüş gibi hissedildiğini söyledi.


BioNTech aşısı yaptıranların önemli bir kısmı ikinci doz aşıdan sonra daha fazla yan etki hissetmekten yakınıyor. Bu yan etkiler sıklıkla yorgunluk, baş ağrısı, titreme, mide bulantısı veya kas ağrısı gibi şikayet. Ancak bu yan etkilere Norveç’ten çok farklı bir şikayet daha eklendi.

ÇOK SAYIDA KADIN GÖ/ĞÜSLERİNİN BÜYÜDÜĞÜNÜ YAZDI

Sputnik’in NRK’nın aktardığına göre, 17 yaşındaki Emma, TikTok paylaşımında, aşı prosedüründen 2 hafta sonra gö/ğüslerinin büyük ölçüde büyüdüğünü yazdı. Emma’nın bu paylaşımından sonra birçok kadın yorumlarda benzer durum yaşadıklarını bildirdi.


“LENF DÜĞÜMLERİNİN BÜYÜMESİNDEN KAYNAKLANIYOR”

Uzmanlar ise kadınları endişelenmemeye çağırdı. Doktor Heinrich Backmann, aşı yapılınca geçici bir süre için lenf düğümlerinde büyüme yaşanabildiğini, bu yüzden gö/ğüsler büyümüş gibi hissedildiğini anlattı.

“AŞILANAN KADINLARIN YÜZDE 10’UNDA GÖRÜLÜYOR”

Norveç İlaç Ajansı’ndan Steinar Madsen de Backmann’ın söylediklerine katılarak, “Aşılanan kadınların yaklaşık yüzde 10’unda, koltuk altlarındaki lenf düğümleri büyüyor. Bu yüzden g/öğüs kısmı biraz öne çıkıyor ve daha büyük olmuş gibi görünüyor” ifadesini kullandı.Pfizer’in Norveç temsilciliği, daha önce bu tür te/pkilere rastlamadıklarını, ama böyle olayların yaşanabileceğini açıkladı.


İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu